Page 27 - Konstrukcje Stalowe Nr 143
P. 27

wa hala stalowa wraz z bagażownią stanowi jednokondygna-           Zamet Industry S.A. z Piotrkowa Trybunalskiego przedstawił
cyjny budynek o długości 156 m, szerokości 45,5 m i wysoko-      projekt określony jako „Modernizacja instalacji nawęglania
ści ok. 8 m. Powierzchnia użytkowa wyniosła blisko 7 tys. m2.    w Zakładzie nr 3 (EC3) Veolia Energia Łódź S.A.”. Prace wy-
Stalową konstrukcję nośną dachu zaprojektowano z  przekro-       konane w latach 2013–2015 obejmowały zaprojektowanie, wy-
jów rurowych, co uatrakcyjniło architekturę obiektu. Montaż      konanie, montaż i uruchomienie układu nawęglania zewnętrz-
konstrukcji podwieszonej na cięgnach odbywał się przy użyciu     nego węglem kamiennym na terenie Zakładu EC-3 w łódzkiej
dwóch dźwigów. Elementy były montowane „w  powietrzu”,           elektrociepłowni. Powstała wywrotnica wagonowa, zbudo-
zgodnie ze specjalnie przygotowanym projektem, pod nadzo-        wano układ transportu węgla przenośnikami taśmowymi dla
rem geodezyjnym. Budowie terminalu towarzyszyła przebudo-        rozładunku z wywrotnicy na plac węglowy i załadunku z placu
wa istniejącego układu drogowego obejmującego powstanie          węglowego do zasobników przykotłowych, przeprowadzono
nowych dróg, placów, chodników, podjazdów i  parkingów.          remont i modernizację ładowarko-załadowarek.
Wokół portu lotniczego powstał kompleksowy układ komuni-
kacyjny. Dodajmy, że w trakcie prac budowlanych lotnisko pro-      Laureatom Konkursu PIKS przyznał bonusy, zwycięzcy zaofe-
wadziło swą codzienną działalność. Do omawianego terminalu       rowano możliwość publikacji bezpłatnej reklamy w „Konstruk-
zostały przeniesione w całości przyloty, a w istniejących dotąd  cjach Stalowych”, a zdobywcy drugiej i trzeciej lokaty otrzymali
halach zostały skupione odloty. Przepustowość lotniska wzro-     50% zniżkę rocznej składki członkowskiej.
sła z  dotychczasowych 3,6 mln pasażerów do 6 mln rocznie,
poprawiając komfort i sprawność ich obsługi.                                                                                            AU

  Vistal Gdynia S.A. zgłosił budowę „Hali Vistal Offshore
sp.  z  o.o.”, czyli wytwórni konstrukcji stalowych z  częścią
socjalną i  infrastrukturą techniczną, położoną w  Gdyni przy
ul. Indyjskiej 7 (Nadbrzeże Indyjskie w Porcie Gdynia). To naj-
większa tego typu hala w  rejonie Bałtyku. Inwestorem jest
Vistal Offshore sp. z  o.o., a  generalnym wykonawcą Vistal
Construction sp.  z  o.o., firmy z  Grupy Kapitałowej Vistal.
W dwunawowej hali ramowej o konstrukcji stalowej będą po-
wstawały złożone, wielkogabarytowe konstrukcje stalowe
głównie dla segmentu marine&offshore. Halę cechują najno-
wocześniejsze rozwiązania technologiczne, a  szczególnym
wyróżnikiem jest wkomponowany w jej czołową ścianę zabyt-
kowy obiekt – Olejarnia Gdynia. To, zdaniem inwestora, two-
rzy wspaniały kontrast nowoczesności i tradycji, a sam obiekt
dzięki swej skali na trwałe wpisuje w obraz portowego miasta.

                                                                                                                                            27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32