Page 18 - Konstrukcje Stalowe Nr 142
P. 18

PANORAMA FIRM

Mistrz morskiej

         antykorozji

Należy jako spółka zależna do grupy kapitałowej Remontowa
Holding S.A. W obecnej postaci spółka prowadzi działalność
od 2005 r., pierwotnie pod nazwą Paint-Investrem sp. z o.o.
Mowa o firmie Remontowa Coating & Equipment sp. z o.o.,
której podstawową działalność stanowi antykorozja.

  – Powstaliśmy na bazie wydziału Stoczni Północnej S.A. (nale-   specjalistyczne (hydrograficzne, naukowo-badawcze), łodzie
żącej do Remontowa Holding S.A.), od roku 2011 noszącej nazwę     patrolowe i holowniki, będąc jednocześnie jednym z najwięk-
Remontowa Shipbulding S.A.. Specjalizujemy się w  wykonywa-       szych w  Europie producentów statków do obsługi przemysłu
niu zabezpieczeń antykorozyjnych oraz w  pracach izolacyjno-      offsshore (np. kablowce, ewakuacyjne, PSV, AHTS). Obecnie
-stolarskich w  przemyśle morskim i  w  coraz większym stopniu    buduje także niszczyciel min dla Polskiej Marynarki Wojennej.
lądowym. Oferujemy usługi na najwyższym poziomie, spełniamy       Ta druga prowadzi remonty, modernizację i  odbudowę stat-
wysokie standardy techniczne i jakościowe wymagane przez zle-     ków, które uległy częściowemu zniszczeniu na skutek kolizji,
ceniodawców – mówi Adam Czerkawski, Prezes Zarządu Re-            morskich katastrof czy pożarów. Zajmuje się także tego typu
montowa Coating & Equipment sp. z o.o.                            pracami (w  tym przebudową) dotyczącymi platform offshore
                                                                  wszystkich typów, czyli półzanurzalnych, samopodnośnych,
Zakres usług                                                     produkcyjnych i wiertniczych. Aktualnie zakończyła największy
                                                                  w Europie projekt z zakresu offshore – przebudowę platformy
  Prace zabezpieczające powierzchnię przed korozją obejmują       produkcyjnej FPF1, na pokładzie której zbudowano najnowo-
różne metody by wymienić czyszczenie strumieniowo-ścierne         cześniejszą instalację rafineryjną do przerobu oraz przesyłu
czy czyszczenie wodą pod wysokim ciśnieniem, a także ręczne.      ropy i  gazu pozyskiwanych z  dna morza. Wszystkie zlecenia
Firma oferuje aplikacje wszelkiego rodzaju powłok malarskich      w przypadku obu stoczni, w blisko stu procentach, pochodzą
produkcji czołowych, światowej klasy wytwórców, takich jak        od armatorów zagranicznych. Oczywiście wszystkie te jednost-
Akzo Nobel, Jotun, Hempel, Sigma. Dysponuje nowoczesnym           ki, zarówno nowopowstające, jak i  remontowane muszą być
wyposażeniem technicznym: agregatami malarskimi, urzą-            zabezpieczone przed korozją.
dzeniami do utrzymania klimatu, urządzeniami do czyszcze-
nia, urządzeniami do odsysania ścierniwa, kompresorami do           – To jest bardzo duży i znaczący zakres prac, cokolwiek się na
sprężonego powietrza itp. W  dziedzinie działalności wypo-        statku znajduje, czy jest to kadłub, zbiornik, maszt czy pomiesz-
sażeniowej, która stanowi niewielką, kilkuprocentową część        czenie, wymaga tego zabiegu; słowem wykonujemy w  pełnym
w przychodach spółki, oferta obejmuje montaż izolacji różnego     zakresie prace zlecone przez stocznię, stosując odpowiednie
typu, szalowanie ścian i sufitów, montaż mebli i galanterii oraz  technologie i  materiały. Nie było wyzwania, któremu nie spro-
zgrzewanie szpilek.                                               staliśmy. Stocznie generalnie rzecz ujmując są forpocztą tech-
                                                                  nologii, to co wykonujemy na statku jest nierzadko nowatorskie
  Remontowa Coating & Equipment pracuje przede wszystkim          w dziedzinie zabezpieczeń antykorozyjnych, wręcz uniwersalne.
zarówno na rzecz Remontowej Shipbuilding, jak i  Gdańskiej        Zdarza się, że malujemy bardzo specyficznymi produktami ma-
Stoczni Remontowej. Ta pierwsza produkuje m.in. promy pa-         larskimi, których ceny sięgają 100 euro za 1 m2 zabezpieczanej
sażersko-samochodowe, statki: towarowo-kontenerowe, do            powierzchni. Przykładem tego mogą być specjalne farby oparte
transportu gazu i ładunków na pokładzie otwartym, rybackie,       na silikonach do zabezpieczenia podwodnych części kadłuba.
                                                                  Większość prac prowadzimy na jednostkach, ale gdy trzeba za-
                                                                  bezpieczyć jakieś pojedyncze elementy, to korzystamy z komory
                                                                  śrutowniczo-malarskiej znajdującej się na terenie Stoczni. Gdy
                                                                  wymagane jest cynkowanie, wówczas małe obiekty poddawane
                                                                  są temu zabiegowi w  cynkowni należącej do Gdańskiej Stocz-
                                                                  ni Remontowej, a  duże gabaryty trafiają do firm zewnętrznych
                                                                  – informuje Krzysztof Bućko, Członek Zarządu Remontowa
                                                                  Coating & Equipment. I dodaje: – Remontowa Shipbuilding bu-
                                                                  duje statki z pełnym wyposażeniem, dysponuje dużym doświad-

18 KONSTRUKCJE STALOWE   5/142
                        10.2016
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23