Page 5 - Konstrukcje Stalowe Nr 186
P. 5

Kolej na kolej.




          Następna stacja – Polcynk Sp. z o.o.






           Polcynk Sp. z o.o. Grupa Kapitałowa Konsorcjum Stali S.A. to firma specja-
          lizująca się w szeroko pojętym obszarze budownictwa inżynieryjnego. Dzięki boga-
          temu doświadczeniu oraz licznym dopuszczeniom do stosowania na liniach kolejo-
          wych zarządzanych przez PKP PLK S.A., Polcynk od wielu lat jest jednym z wiodących
          producentów konstrukcji stalowych, wytwarzanych dla potrzeb branży kolejowej nie
          tylko w Polsce, ale również w innych krajach UE. Ponadto, z powodzeniem realizuje
          różnej wielkości projekty stale produkując m.in. hale produkcyjne i magazynowe,
          sklepy, regały wysokiego składowania, bariery przemysłowe, elementy wsporcze, czy
          też konstrukcje dla innych branż jak np.: automotive, energetyka, technologie wodne.

          Ruszają wraz pociągi dwa, z miasteczka B do miasta A
           Nic tak nie cieszy i nie motywuje jak zobaczenie efektów swojej wytężonej pracy.
          A jeśli tę satysfakcję można poczuć przy okazji urlopu siedząc na walizce w pocią-
          gu do Gdyni / Zakopanego / Białegostoku / Szczecina / Zabrza / Łodzi / ... / Starego
          Sącza (niepotrzebne skreślić) to uśmiech mimowolnie pojawia się na spracowanej   konstrukcji kolejowych – mówi Cezary Kucharski, Prezes Zarządu Polcynk Sp. z o.o.
          twarzy i siły na kolejne wyzwania same wstępują w człowieka. I nawet mocno prze-  Jest to jak dotąd jeden z największych kontraktów realizowanych przez Polcynk
          ciętne dogodności w podróży przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Jeden słup,   w całej historii jego istnienia. Ponieważ jednak apetyt na podróże rośnie w miarę
          drugi, trzeci, piętnasty, czterdziesty... bramki semaforowe... o, wsporniki... wraz ze   przemierzania kolejnych kilometrów, a możliwości firmy zwiększają się dzięki re-
          zmieniającym się krajobrazem zwiększa się liczba stalowych konstrukcji kolejowych   alizowanym inwestycjom, podtrzymywaniu dotychczasowych relacji zawodowych
          wyprodukowanych w Polcynku. Bycie jednym z liderów tej branży w końcu zobowią-  oraz poszerzaniu wachlarza kontaktów biznesowych – z całą pewnością nie jest to
          zuje. Jakież to jest emocjonujące!                    ostatni tego typu projekt realizowany przez firmę Polcynk.

          Jedzie pociąg z daleka                                Nie samym pociągiem Polcynk żyje
           Nie jest żadną tajemnicą, że ostatnie lata były dla branży konstrukcji stalowych   Bez względu na to, jak w danym momencie prezentuje się wskaźnik koniunktury
          niezwykle trudne. Niestabilna sytuacja związana z wojną na Ukrainie, stale rosnące   w przemyśle kolejowym, Polcynk stale wysyła (niekoniecznie pociągiem) na rynek
          ceny energii i wysoka inflacja sprawiły, że wiele inwestycji zostało wstrzymanych.   Polski, Niemiec, Francji, Holandii, Czech i wielu innych europejskich krajów różnorod-
          Realny popyt na stal był słaby, nastąpiło odczuwalne spowolnienie gospodarcze dla   ne konstrukcje budowlane, a jeśli jest taka potrzeba – także je montuje. Podróżując
          całej branży stalowej. Bolesny spadek koniunktury nastąpił również w przypadku   po Europie Zachodniej istnieje spora szansa m.in. zrobienia zakupów w niemieckich
          inwestycji kolejowych. Pomimo rozstrzygniętych przetargów, umowy z Generalnymi   sklepach, których hale magazynowe powstały w oparciu o konstrukcje wyproduko-
          Wykonawcami nie były podpisywane z powodu braku finansowania. Każdy pasażer   wane w Radomiu (tak, tak... nie tylko słynne lotnisko... z pozytywów zlokalizowany
          wyczekujący z niecierpliwością na pociąg z Brukseli co chwilę spoglądał na tablicę   jest tutaj dobrze prosperujący Polcynk). Wachlarz dotychczas zrealizowanych projek-
          z wciąż wydłużanym czasem przyjazdu odblokowanych środków na peron. To chyba   tów jest jednak o wiele szerszy... instalacje i ciągi technologiczne, obiekty widowi-
          najbardziej opóźniony pociąg w historii...            skowo-sportowe i kulturalne, bariery przemysłowe, regały wysokiego składowania,
                                                                kontenery ze zsypami, czy precyzyjne ramy pod urządzenia to tylko jedne z licznych
          Transportem kolejowym na północny-wschód              konstrukcji niekolejowych, które wyjechały z firmy Polcynk w ciągu ostatnich kilku lat.
          – tam musi być jakaś cywilizacja!                       Wykorzystując w pełni możliwości oraz zasoby firmy, stale inwestując w jej mo-
           Perspektywa opóźnionego pociągu mającego przywieźć w swoich wagonach mi-  dernizację oraz zakup kolejnych maszyn i urządzeń, jak również otwierając się na
          liardy z KPO m.in. na ogromne inwestycje kolejowe zmusiła wiele firm do szukania   nowe rynki – Polcynk realizuje strategię swojego rozwoju opartą przede wszystkim
          rozwiązań, w których zakład mógłby wykorzystać w stu procentach swój potencjał   na dywersyfikacji przedsiębiorstwa.
          i możliwości. – Nikt nie siedział z założonymi rękami czekając, aż europejski problem
          spowolnienia gospodarczego rozwiąże się sam. Ciężko pracowaliśmy nad tym, żeby zbu-  Bilety jeszcze dostępne
          dować dobrą relację z nowymi kontrahentami i dokonać ekspansji stalowych konstrukcji   – Tak, jak kolej rozwinęła się od drezyn, do pociągów wysokich prędkości, tak, mamy
          kolejowych na rynki zagraniczne, gdzie sytuacja w branży była i jest bardziej stabilna niż   nadzieję, będzie rozwijał się Polcynk. Kto chce z nami przeżyć tę podróż – zapraszamy
          w Polsce. Nasz mały wielki sukces w postaci nawiązania owocnej współpracy z jednym   do współpracy. Od projektu, poprzez jego realizację, aż do serwisu powykonawczego
          z hiszpańskich Klientów sprawił, że w dużym stopniu wypełniliśmy portfel zamówień   – z prędkością TGV i precyzją Shinkansena – śmieje się Marek Dziedzic, Wiceprezes
          i przez ostatnie półtora roku mamy możliwość dostarczenia na Litwę blisko 2200 ton     Zarządu Polcynk Sp. z o.o.


                                                                                               Polcynk w liczbach








            20 lat na rynku  5000 m2 powierzchni    250–350 ton produkowanych   ok. 70 wykwalifikowanych   ok. 25 mln zł  sprzedaży    ok. 2200 ton konstrukcji   Setki punktów na mapie
                           hal produkcyjnych  konstrukcji stalowych    pracowników  w ubiegłym roku  kolejowej pozyskanej poza   całej Europy lokalizujących
                                            miesięcznie                                 granice Polski w ciągu   dostarczone konstrukcje
                                                                                       ostatniego półtora roku
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10